قطعات سیستم تعلیق خودرو بسیار در پایداری خودرو تاثیرگذارند. یکی از قطعات درگیر در این بخش، توپی سر کمک میباشد. این قطعه که در بالای کمک فنر قرار میگیرد، در واقع بالای کمک فنر را به شاسی یا همان بدنه متصل میکند. برخلاف ظاهر ساده خود، توپی کمک فنر دو نقش اساسی در اینجا بازی میکند.
اول اینکه کمک فنر را از خودرو عایق کرده، بدین معنی که زمانیکه خودرو در دست انداز قرار میگیرد، از وارد آمدن ضربه به فنرهای خودرو جلوگیری میکند. دومین وظیفه این قطعه کاهش سرو صدا و لرزش میباشد. خرابی توپی سر کمک و یا بی کیفیت بودن آن، باعث میشود که این قطعه توانایی گرفتن و دفع ضربات را نداشته باشد، و به مرور زمان باعث آسیب رسیدن به دیگر قطعات درگیر به دلیل وارد آمدن ضربات و لرزش ها میشود.