هنگام روشن شدن، گاز دادن های ناگهانی، عبور از دست اندازها و چاله ها به خودرو ضربه های وارد می شود که می توانند منجر به لرزش موتور شود. از آن جایی که موتور خودرو نباید بیش از اندازه تکان بخورد باید تکیه گاهی محکم وجود داشته باشد تا آن را ثابت نگه دارد، بدین منظور از انواع دسته موتور استفاده می شود. به طور کلی دو نوع دسته موتور روی خودرو های معمولی نصب می شود، دسته موتور های لاستیکی و هیدرولیکی. دسته موتور زیر باطری ظاهری بیضی شکل داشته و دارای دو صفحه فلزی است که یک صفحه آن به شاسی خودرو و دیگری به زیر موتور نصب میشود. در هر خودرو فقط یک عدد دسته موتور زیر باطری نصب می شود.
زمانی که دسته موتور زیر باطری خراب شده باشد خودرو به لرزش می افتد، خصوصا در حالت خلاصی. لرزش های وارده از شاسی به کل اتاق خودرو منتقل شده و توسط راننده و سرنشینان احساس می شود. همچنین در هنگام عبور از ناهمواری ها صدای تلقتلق به گوش می رسد. کیفیت پایین مواد اولیه می تواند سبب خشکی و پارگی و همچنین سختی مونتاژ شده یا پس از نصب در محل خود، دچار لقی شود